poniedziałek, 16 czerwca 2014

Pretty Little Liars- Uwikłane - Sara Shepard

Autor: Sara Shepard
Tytuł: PLL. Uwikłane
Tytuł oryginalny: Twisted. A PLL Novel. 
Liczba stron: 321

Seria Pretty Little Liars opowiada historię 5 przyjaciółek, ale nagle jednak znika, po długim czasie okazuje się, że nie  żyje. Tak zaczyna się całą historia. A to już jest 9 część. Hmm... Trudno trochę coś o niej napisać nie opisując 8 wcześniejszych. Więc dziewczyny: Aria, Hanna, Emily i Spencer postanowiły pojechać na Jamajkę po tym gdy sprawa z Ali się rzekomo zakończyła. Dziewczyny pojechały tam w towarzystwie swoich chłopaków z nastawieniem z na dobrą zabawę. Niestety odpoczynek i spokój nie jest im pisany. Spotykają Thabitę, która jest identyczna jak Ali. Dziewczyny pewne są,że jest to ich przyjaciółka, która jednak przeżyła pożar, upewnia je fakt iż Thabita wie o nich wszystko, zna każdy sekret. Wydarza się coś strasznego, ale wszystkie 4 przyjaciółki z Rosewood przeżyły. Wracają do kraju. Aż pewnego dnia do każdej z dziewczyn przychodzi SMS od A. . A przecież Ali nie żyję. Prawda? 

" Przypominało to scenę z horroru, gdy w bohatera wstępuje demon."

Kolejna część serii. Już dziewiąta. Pomysł na cykl książek był świetny, trochę gorzej z wykonaniem. Pierwsze 4-5 części było naprawdę ciekawe, nie spodziewałam się co można się zdarzyć. Potem wszystko zaczęło się zbyt miesząc. Kolejne A, coraz więcej sekretów, coraz więcej wprowadzanych było nowych postaci. Bez sensu. Wydaje mi się, że autorka sama zaczęła się gubić w tej historii. Przeczytałam osiem tomów, a potem odstawiłam serię. Teraz do niej wróciłam po długim czasie i właśnie tego potrzebowałam. Nie wydawało mi się to wszytko takie nudne.. Książkę pochłonęłam w 1 dzień. Jest lekka, przyjemna, ale nie nużąca. Opowiada o strasznej historii- bliźniaczkach psychopatkach-, a zarazem opisuje zwykłe życie amerykańskich nastolatek. 

" [...]Tego Hanna była pewna na sto procent." 


Najbardziej w tej serii polubiłam Arię i Hannę. A w tej książce doszła do nich Emily. Aria ma problemy z chłopakiem i Klaudią. Emily poznaje Chloe, która zostaje jej przyjaciółką, ale tylko na chwilę. Także "zaprzyjaźnia" się z panem Rolandem. A Hanna próbuje zostać modelką oraz ulubienicą tatusia. Co dziewczynom z tego wyjdzie. Penie jak zawsze coś głupiego, upokarzającego, strasznego, a A będzie chciało to wykorzystać.

Książkę polecam fanom serii PLL oraz osobom, które chcą spędzić miłe popołudnie.

OCENA: 7/10 
Książka bierze udział w wyzwaniu: #czytamopasłetomiska


2 komentarze:

  1. Jedna z lepszych, późniejszych części. Uwielbiam wątek z panem Rolandem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. PLL czytało wiele moich koleżanek. Może (a raczej na pewno) w przyszłości po to sięgnę, ale na razie postanawiam przeczytać wszystkie książki, które odłożyłam sobie do czytania "na wakacje" :-)

    wcieniuksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania, jest dla mnie ważny. Każdy komentarz biorę sobie do serca. Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie jakiś ślad. Za każdy z góry dziękuję. <3