niedziela, 19 października 2014

Dla ciebie wszystko- Katarzyna Michalak


Autor: Katarzyna Michalak
Tytuł: Dla ciebie wszystko 
Liczba stron: 296
Wydawnictwo: Literackie 

Ania Kraska młoda lekarka, która dopiero co ukończyła medycynę ma mnóstwo plan na swoje życie. Pojedzie do Gdańska, a tam zamieszka z doktorem Niedziałkowskim, w którym jest zakochana. Niestety plany Ani ulegną zmianie.  Nie tylko ona będzie tu główną bohaterką - na jej drodze stanie przerażony, bezbronny, porzucony w szpitalu czterolatek. Ania jest gotowa poświęcić bardzo wiele, żeby mu pomóc. I nie tylko ona… Być może okaże się, że jej upór połączony z urokiem osobistym potrafi zmiękczyć niejedno serce i sprawi, że odmieni się los wielu osób. To nie koniec niespodzianek - losy Ani z Jabłoniowego Wzgórza dziwnym trafem  splotą się z losami bohaterów Wiśniowego Dworku. Wszystkie miłośniczki przystojnego Ariela i tajemniczego Daniela będą mogły spotkać ich ponowni. 

Z opisu książki można wywnioskować, że losy Ani Kraskiej są przeplatane z losami bohaterów z Wiśniowego dworku. Na szczęście książka jest napisana w taki sposób, że nie trzeba znać wcześniejszych książek pani Michalak. Główną bohaterką jest Ania, zdecydowanie jest ona najważniejsza w całej powieści. Z początku dziewczyna wie jak chce zarządzać swoim życiem, wszystko zmienia się za sprawą pewnego mężczyzny, którego spotyka w lesie. Jest on pobity, wręcz bliski śmierci, Ania jako lekarz udziela mu pomocy i dowiaduje się, ze jest poszukiwany przez Interpol. Ania ratuje wielkiego przestępcę Daniela van der Welta. Od tego momentu akcja przyspiesza i wciąga. 

Na początku z góry uznałam, że będzie to zwykłe romansidło, które szybko się przeczyta i równie szybko o nim zapomni. Myliłam się. Otwierając książkę spodziewałam się, że przeczytam prolog i pierwszy rozdział i będę miała dosyć tej powieści. Błąd. Pierwszy rozdział przerodził się w drugi, a drugi w trzeci. Nawet nie zauważyłam kiedy zdążyłam pochłonąć ten tom. Akcja pędzi, poznajemy coraz to nowych bohaterów i ich historię, często dramatyczne. Właśnie przeszłość głównych bohaterów łączy ich wszystkich. Ania została porzucona przez ojca, jej matka umarła na rak mózgu, ale Edward i Maria zaopiekowali się nią jak własną córką. Daniel miał podobne życie. A mały Piotruś? Przyszedł do szpitala z mamą, gdzie musieli mu amputować nóżką, a wyszedł z niego bez mamy, za pomocą podstępu. Jakiego? , dowiecie się jak przeczytacie. Dramaty z życia postaci są ważną rzeczą w całej książce. 

Pani Michalak posługuje się prostym językiem, przekazuje wszystko w jasny sposób. Nie próbuję na siłę wymyślać jakiś nieprawdopodobnych i bezsensownych historii i postaci, które miałyby się pojawiać nie wiadomo skąd i po co. Wszystko jest na swoim miejscu i można to odczuć, czytając tą powieść. Każdy bohater jest przemyślany, ma jakiś cel, coś przekazuje czytelnikowi. Podsumowując, moje pierwsze spotkanie z tą autorką, uznaję za całkowicie udane, nie mam nic do zarzucenia w tej książce, jest cudowna. Polecam każdemu!

OCENA:10/10 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Literackiemu! 

2 komentarze:

  1. Chętnie zapoznam się z tą książką pani Michalak oraz paroma innymi jej dziełami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza część skradła moje serce, więc cieszę się, że "Dla Ciebie wszystko" to równie dobra lektura, a do tego czeka na mojej półce. :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania, jest dla mnie ważny. Każdy komentarz biorę sobie do serca. Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie jakiś ślad. Za każdy z góry dziękuję. <3